Kloakprojektet: Hvad vil bestyrelsen?
Kære bestyrelse
Tak for efterårsbrevet, tak for bestyrelsens indsats og tak for endnu en god sæson. Jeg undrer mig meget over denne passus i seneste nyt fra bestyrelsen:
"Som tallene for kloakeringsudgifterne ser ud i skrivende stund vil vi få en lejeforhøjelse for hver
havelod på +621,- kr./mdr. i de næste 70 år. (til sammenligning kunne vi med samme beløb betale for
både kloak og nye vandledninger ved hjælp af det banklån med løbetid på 30 år, som et flertal afslog i
2022, under falske rygter om at KK ville betale for hele kloakeringen)."
Hvad er det, bestyrelsen ønsker at opnå med denne parantes? Personligt stemte jeg nej - ikke på grund af falske rygter - men fordi jeg punkt et ikke ønskede, at foreningen skulle eje en kloak på lejet grund, punkt to fordi det omtalte lån fordrede nogle solidariske hæftelser og lånegodkendelser, som kunne gøre det vanskeligt for økonomisk trængte medkolonister at være med. Jeg synes ikke, det er god stil, at bestyrelsen fremturer med egne fortolkninger af, hvorfor et flertal stemte imod projektet. Vi ved alle, at udgifterne til byggeprojekter er eksploderet siden det tilbud, som der refereres til, så det virker ærligt talt useriøst at blive ved med hive det gamle tilbud frem.
I stedet burde bestyrelsen arbejde på at forene os i kampen for en god løsning - hvad der indtil nyhedsbrevet da også var mit indtryk.
Venlig hilsen
Kirstine, Syrengang 16